Platno poslovnog modela

platno-poslovnog-modela

Imate ideju, a ne znate odakle krenuti? Poslovni planovi su zastarjeli model i iziskuju puno vremena za izradu i onda na kraju shvatite da poslovni model nije održivi.

Za one koji žele brzo staviti na papir svoju poslovnu ideju i testirati je predlažemo platno poslovnog modela tzv. Business Model Canvas.

Platno pomaže vizualizirati vašu poslovnu ideju

Osim što platno vizualizira vašu poslovnu ideju, može vam pomoći da odgovorite na prava pitanja kako bi mogli procijeniti ima li ideja smisla ili nema. Platno poslovnog modela sastoji se od devet elemenata koji su međusobno povezani i zajednički opisuju procese u poduzeću.

Platno izgleda ovako:

Platno se popunjavanja po određenom redoslijedu

1. Segment kupaca/korisnički segment

Tko su vaši kupci i koji su njihovi problemi i izazovi, te na koji način trenutno rješavaju svoje probleme. 

2. Prijedlog jedinstvene vrijednosti

Ovdje moraš dobro opisati svoj proizvod/uslugu, odnosno pojasniti, koje sve vrijednost tvoje rješenje isporučuje krajnjim kupcima, koji problem rješava i koje beneficije isporučuje. 

Ponuda vrijednosti poduzeća ono je što ga razlikuje od konkurencije.

3. Odnosi s kupcima

Kakav način komunikacije vole tvoji kupci i njemu se prilagoditi, da li je to preko društvenih mreža, direktan marketing, digitalni marketing i sl.

4. Kanali distribucije

Koji su to kanali putem kojih možeš informirati svoje kupce o nečemu, povećati svijest, unaprijediti neki proces (recimo informiranje prije kupovine i ispitivanje zadovoljstva nakon kupovine) i sl. Kanali mogu biti komunikacijski, distribucijski i prodajni kanala.

5. Izvori prihoda

U ovom dijelu bi djelomično trebali istražiti tržište kako bi se mogla kreirati adekvatna cijena proizvoda. Ujedno treba razmisliti koji će sve prihodi osim od prodaje stizati u vaše poduzeće, npr. bespovratna sredstva, subvencije i sl.

6. Ključne aktivnosti

Što trebate znati ili usavršiti kako bi vaš proizvod/usluga riješio probleme kupaca. Ključna aktivnost je primjerica proizvodnja proizvoda.

7. Ključni resursi

Zapitaj se bez kojeg resursa tvoj proizvod/usluga ne bi mogao funkcionirati? Ključni resursi mogu biti materijali, ljudski i financijski.

8. Ključni partneri

Neki partner/dobavljač bez kojeg proizvod/usluge ne možete plasirati na tržište

9. Struktura troškova

Troškove čine fiksni i varijabilni. Fiksni su plaće, najam, režije i sl, dok varijabilni ovise o količini prodanih proizvoda/usluga (materijal, održavanje strojeva, programiranje i sl.)

Testiranje pretpostavki iz poslovnog modela

U ovom poslovnom modelu odmah na početku testirate je li ideja uspješna.
Testiranje se odvija u 3 faze: 

  1. Testirate jeste li uspjeli definirati probleme vašeg ciljanog tržišta i imate li pravo rješenje za to
  2. Testirate trenutnu ponudu na tržištu ili zato vaše ciljano tržište ne koristi rješenje koje vi nudite
  3. Testirate je li ciljano tržište spremno platiti vaše rješenje.

Želite li saznati više informacija o platnu poslovnog modela, kontaktirajte nas.

Izvor naslovne fotografije: Canva

PODIJELI OBJAVU
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
PRETRAŽI

ZATRAŽITE PONUDU